Preproductieversie van de Porsche Taycan
Wat gezonde ambitie is allesbehalve verkeerd, maar het moet wel worden waargemaakt.

De volledig elektrische tegenhanger van de Panamera is zijn leven begonnen in 2015 als Porsche Mission E. Sindsdien is de ontwikkeling doorgegaan. De productieversie gaat Taycan heten, de topuitvoering krijgt het anachronistische label Turbo mee. Aan het eind van dit jaar moet de auto dan eindelijk op de markt komen. Het begin van veel meer, want alle Porsches krijgen elektrische aandrijving. Zelfs Zuffenhausen ziet toekomst in elektrische aandrijving, ook al lijkt dit vooral te zijn om de hoge CO2-uitstoot van de meest sportieve modellen te compenseren.

Ondertussen is Porsche heer en meester in het opbouwen van spanning, telkens is er weer een nieuwtje over de Taycan. Nu wordt duidelijk op wat voor jaarproductie er wordt gerekend. Dat is niet minder dan 40.000 exemplaren, terwijl eerder nog werd ingezet op 20.000 exemplaren. Misschien is er toch wat angst ontstaan voor ellenlange wachttijden.

Of is dat wensdenken? Porsche belooft een hoog prestatieniveau en groot uithoudingsvermogen, mede dankzij de mogelijkheid om te snelladen met 350 kW. Ondertussen is de Tesla Model S P100 D de kampioen in de Oberklasse van het elektrisch vervoer en lijkt het allesbehalve eenvoudig om die te kloppen. (Via: automobilwoche.de)

Foto: pre-productieversie van de Porsche Taycan


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.