Mitsubishi Outlander PHEV aan de laadpaal
Een tipje van de sluier, het zijn er meer dan een paar. De auto is in Nederland een krankzinnig groot succes geweest, maar heeft ook elders prima verkoopcijfers weten te behalen.

De Mitsubishi Outlander PHEV is de lieveling van leasend Nederland geweest, met dank aan een ultiem lage bijtelling. Ook zonder belastingvoordelen valt er veel voor de auto te zeggen. Als er consequent wordt gestekkerd en de ritafstanden niet te sterk oplopen, dan wordt er maar amper benzine verbruikt. Bovendien heeft de auto een Chademo-snellaadaansluiting, de fanatiekeling kan dus langs de snelweg het accupakket opladen zodat het na een korte stop weer mogelijk is om enkele tientallen kilometers volledig elektrisch af te leggen.

De auto die vorig jaar is vernieuwd, kan nog altijd rekenen op behoorlijke verkoopcijfers. Twee maanden terug stond de teller op 125.000 Outlander PHEV’s wereldwijd, inmiddels is dat opgelopen tot 200.000 exemplaren sinds de verkoopstart in 2013. Sinds december 2018 is dit de bestverkopende plugin wereldwijd. Met een vanafprijs van € 35.990 kan met recht worden gesteld dat de Outlander PHEV een prima deal is.

De plugin-hybride is heus nog niet dood, zeker niet wanneer sprake is van een doorwrochte aandrijflijn en de zuinigheid in alle omstandigheden is gegarandeerd. Steeds verder aangescherpte Europese uitstootnormen zorgen zelfs voor bevoordeling van plugins, totdat de strengheid autofabrikanten geen keuze meer laat en er echt moet worden overgestapt op aandrijving met een (theoretische) nuluitstoot.

Foto: Mitsubishi Outlander PHEV aan de laadpaal door @flik2punto op Autojunk


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.