Nissan Leaf 30 kWh
De Leaf in 30 kWh verpakking heeft een Nederlandse prijs gekregen.

De volledig elektrisch aangedreven Nissan LEAF 30 kWh met een vergroot bereik van 250 kilometer werd kortgeleden aangekondigd. Nissan Nederland heeft een prijskaartje op de elektrische auto geplakt en is vanaf nu te bestellen.

Vanaf 29.345 euro ben je in het bezit van een Leaf 30 kWh. Dat is 8 kWh meer ten opzichte van het vorige model en je kunt nu 50km langer doorrijden met een totale accuradius van 250km. Voor die 29 mille krijg je een Leaf 30kWh in de Acenta uitvoering. De wat meer luxere Tekna uitvoering gaat 31.745 euro kosten. Daar komt nog een maandelijks bedrag van 79 euro bij voor de accuhuur. Prijzen inclusief de accu zijn 35.245 en 37.645 euro. Met de Nissan Leaf betaal je geen wegenbelasting en voor de zakelijke rijder heeft de elektrische auto een bijtelling van 4%.

Ook krijgen klanten bij aanschaf van een Leaf het zogenaamde EV ontzorgpakket. Dit servicepakket zorgt ervoor dat klanten twee jaar lang gratis gebruik kunnen maken van de snelladers van Fastned. Deze laders tref je aan op verschillende plekken in ons land. Ook zit in het pakket een driejarig onderhoudsabonnement, een laadpaal voor thuis, en een Hertz autohuur bon.

De nieuwe Leaf 30 kWh is per direct te bestellen bij de Nissan dealer. De eerste exemplaren worden in januari 2016 in Nederland verwacht.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Misschien goed om te melden dat je de eerste twee jaar gratis kunt snelladen bij Fastned met de nieuwe Leaf.

@lennart81: Check, thx! ik heb het artikel aangepast en een alinea toegevoegd.

Zelfs zonder accupakket dus veel duurder dan bijvoorbeeld een Toyota Auris hybrid. Onrealistisch kostbaar vrees ik…

@fit4fun: zoals bij veel “echte” EV’s liggen de aanschafkosten hoger maar zijn de running-costs een stuk lager. Alleen naar aanschafprijs kijken is tamelijk kortzichtig.

Mijn Tesla Model S is per maand, alle kosten meegerekend, ook de “verborgen” kosten, goedkoper als de auto die ik daarvoor had (in het gelijke prijssegment).

Mijn “brandstofkosten” bijvoorbeeld zijn 1/6e van voorheen. Dat hakt er aardig in kan ik je zeggen.

Onderhoudskosten heb ik ook praktisch niet. Het enige wat gelijk is aan vroeger zijn dat de auto normale banden nodig heeft (oh ja, en ruitenwisservloeistofjes).

Ik rij rond 50k KM per jaar en ik ben financieel beter af. Om over het plezier van Tesla rijden nog maar te zwijgen: priceless.

250km is dus weer lekker bullshit. De huidige versie, zegge 160km, komt in werkelijkheid 110 a 120km ver en dan moet je echt rustig rijden. Naar twee jaar is dat al dramatisch minder.

Laat deze versie 180km in werkelijkheid halen. En dan is nog de vraag wat er qua range over blijft na een paar jaar.

Wat dat betreft is Tesla de enige fabrikant die het batterijverhaal echt goed voor elkaar heeft. De overige fabrikanten hebben een behoorlijke inhaalslag voor de boeg.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.