De Nissan Leaf is aardig populair. Niet te duur, comfortabel, dienstbaar. Het is vrij logisch dat de auto een succes is.

Sinds de introductie in 2010 heeft Nissan liefst 500.000 exemplaren van de Leaf geleverd. Wat volgens de Japanse fabrikant zou neerkomen op 14,8 miljard uitstootvrije kilometers en een CO2-besparing van 2,4 miljard kilogram.

De vijfhonderdduizendste is een rood exemplaar, die is geleverd aan Maria Jansen uit Noorwegen.

Waar de eerste generatie Leaf een aardig opvallend ontwerp heeft dat wordt gekenmerkt door ronde vormen, iets dat niet bij iedereen in de smaak valt, is de tweede neutraler van vorm. De huidige wijkt niet al te zeer af van bijvoorbeeld een Micra, met dank aan wat scherpere vouwen in de carrosserie. Die tweede modelgeneratie van de Nissan Leaf is er intussen alweer enige tijd, namelijk sinds 2017. Er kan worden gekozen voor een uitvoering met een accupakket van 40 kWh en een met een accupakket van 62 kWh.

Het is een zeer dienstbare auto, de Nissan Leaf. Een auto die in de beste Nissan-traditie volledig aan de verwachtingen voldoet, zonder uitbundig te zijn. Een nadeel is er wel. De ev blijft verstoken van actieve accukoeling, waardoor het opladen vertraagt bij meerdere snellaadsessies op een dag.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.