Wat valt op te maken uit de cijfers van 2020?

Nikola heeft een implosie doorgemaakt in 2020. Van alle grote beloftes bleek weinig waar te zijn, van het ontwikkelen van waterstoftrucks is maar weinig terecht gekomen. Hoe de situatie is, blijkt uit de jaarcijfers van 2020.

Over het jaar 2020 wordt een verlies van 383 miljoen dollar (317 miljoen eurp) genoteerd, vooral het laatste kwartaal waren de verliezen groot, met een bedrag van 147 miljoen dollar (122 miljoen euro). Daarbij is het de bedoeling om dit jaar 100 trucks in plaats van de eerder voorgespiegelde 600 trucks te leveren.

Niettemin blijft de fabrikant aardig optimistisch. De samenwerking met General Motors mag dan ten einde zijn, de overeenkomst met Iveco is er nog altijd. In Ulm wordt gewerkt aan een productielocatie. De eerste vijf exemplaren van de Nikola Tre zijn intussen gebouwd en worden getest op verschillende locaties.

Over de waterstoftrucks van Nikola blijft het intussen angstvallig stil. Komen die nog, of zal het toch full electric worden? (Via: electrive.net)

Beeld: testen met de Nikola Tre


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ik sanp niet waarom Iveco nog met Nikola samenwerkt. Die Nicola Tre is gewoon een elektrische, gerebadgede Iveco. Nikola voegt geen technologie toe zoals is gebleken. Dus waarom niet gewoon als Iveco verkopen?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.