Het einde van het jaar nadert, tijd voor lijstjes en cijfers.

De Polestar 2 is een behoorlijk aangename auto, kloek maar met een aansprekend weggedrag. Het is een van de gedoodverfde tegenstanders van de Tesla Model 3. Hoe uit zich dat in de verkoopcijfers?

Van de Tesla Model 3 zijn er dit jaar 6.300 geleverd, waarvan 1.976 in de huidige maand. De Polestar 2 is intussen iets meer dan 2.000 keer op kenteken gezet in Nederland sinds de leveringsstart in september. In december zijn er vooralsnog 573 geleverd.

En andere ev’s die in meer of mindere mate tegenstrevers zijn? De Audi e-tron is duurder en alsnog relatief populair, van de forse Audi zijn 1.900 exemplaren geleverd in 2020, waarvan 338 in december. De goedkopere Volkswagen ID.3 lijkt daadwerkelijk een volumemodel te worden, van deze auto zijn er sinds september bijna 5.500 op kenteken gezet. De maand december is vooralsnog goed voor 625 stuks.

Een oudgediende als de inmiddels vernieuwde Renault ZOE kan rekenen op een verkoop van 1.700 stuks in 2020, in december is het aantal met 78 vrij bescheiden.

Elektrisch rijden wordt ook in de private lease steeds betaalbaarder. Op¬†Autonomer¬†vergelijk je de de meest populaire ev’s in de private lease.


Meer lezen over: , , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Van de id.3 zijn er idd al flink wat op kenteken gezet maar staan er ook nog meer dan 1.000 te koop op internet bij de dealers en garages… Mogelijk nog meer die daar nog niet op zijn gezet.

@pramm: het lijkt me dat een heel behoorlijk deel van nog niet verkochte ev’s alvast op kenteken wordt gezet, zodat kan worden geprofiteerd van een lage bijtelling. Van oudsher ook de manier om verkoopcijfers wat op te krikken.

Bij de meeste merken valt er wel een ev uit de voorraad op te pikken, al dan niet tegen enige aanvullende korting. Volkswagen is hier zeker niet de enige in.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.