Zero SR aan de publieke lader
Meer gebruiksgemak en snellere laadtijden. Dat zijn de belangrijkste wijzigingen aan de Zero-motorfietsen. Verder is een aantal minieme aanpassingen even voorspelbaar als gewoon.

Zero is een fabrikant van elektrische motoren, dat zijn logischerwijs motorfietsen met nul uitstoot. Het gebruiksgemak wordt vergroot door een nieuw aanbod van accupakketten. Dat zijn de ZF 14,4, 7,2 en 3,6 accu’s. Waarbij het getal uiteraard verwijst naar de capaciteit in kilowattuur. Optioneel is een Power Tank beschikbaar met een capaciteit van 3,7 kWh. Dat maakt samen een maximum van 18 kWh. Daarmee is het een aardig end toeren. Het rijbereik is dan ongeveer 350 km. Hoewel Tacita naar wens een motorfiets levert met een nog grotere accu. Baas boven baas.

Opladen was altijd al mogelijk via het reguliere stopcontact. Nu is het echter ook mogelijk om te laden bij een publieke laadpaal, als de 6 kW Charge Tank is gemonteerd. Dat zorgt er ook voor dat de motorfiets sneller volgeladen is. De ZF7.2-motoren laden in een uur van 0 tot 95 %, voor dezelfde exercitie heeft een ZF14.4 twee uur nodig.

De accu’s zijn weer eens het meest interessant, zoals vaker het geval is bij elektrisch rijden. Verwacht verder wat wijzigingen in de beschikbare kleuren en nieuwe graphics. De Zero DSR is in het vervolg verkrijgbaar met goudkleurige wielen, voor alle fans.

Foto: een Zero SR bij een publiek laadpunt


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.