Tesla Model 3
Mensen op kosten jagen? Zeker niet, dit lijkt in de eerste plaats blijk te geven van een hoog serviceniveau en moet lange levertijden van al dan niet cruciale onderdelen wat maskeren.

Zomaar een mededeling op het display in een Tesla Model 3, het is wat een Tesla-eigenaar in Amerika is overkomen.

“An unexpected condition has been detected with the Power Conversion System on your Model 3. A replacement part has been pre-shipped to your preferred Tesla Service Center. Please use your Tesla Mobile App or your Tesla account to schedule a service visit appointment now.”

In plaats van rond blijven rijden met een onheilspellend geluid ergens vanuit het binnenste van de auto, wordt de bestuurder op de hoogte gebracht van het probleem. Het enige dat hoeft te worden gedaan is langsrijden bij een Tesla Service Center om het kapotte onderdeel te vervangen. Uiteraard is het ook erg handig dat de auto in staat is om een diagnose te stellen en er niet meer hoeft te worden gezocht naar het probleem. Hoewel het uitlezen van een auto niks nieuws is. Al een paar decennia is apparatuur beschikbaar waarmee monteurs foutcodes krijgen te zien van de auto’s die ze voor onderhoud op de op de brug hebben staan, zodat sneller duidelijk wordt wat er eigenlijk precies kapot is. De laatste jaren slaan auto’s sowieso nogal wat data op, waaronder ook de staat van de onderdelen. (Via: electrek.co)


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.