Wordt Fastned benadeeld door minister Schultz?
Als we de persoon achter de aanbieder van laadstations mogen geloven is dat wel degelijk het geval.

In een interview met Quote laat Michiel Langezaal weten openlijk vraagtekens te zetten bij de handelswijze van minister Schultz. Zij zou namelijk tegen de afspraken in vergunningen verstrekt aan reguliere benzinepomphouders, zodat zij ook laadpalen mogen plaatsen. An sich levert dat geen problemen op, maar met Fastned waren hele andere afspraken gemaakt.

De aanbieder timmert stevig aan de weg. In totaal moeten er 201 laadstations voor EV’s worden gerealiseerd, de teller staat als alles goed gaat aan het einde van dit jaar op 60 stuks. Zoals bekend heeft Fastned concessies verkregen voor het plaatsen van laadstations op de 201 locaties.

Zowel de verlening van vergunning als de bijbehorende procedures werden in de Staatscourant geplaatst. Da’s om kort te gaan ook de wijze waarop bijvoorbeeld wetten en wetswijzigingen formeel kenbaar worden gemaakt aan het volk. Waar wringt in casu de schoen?

Volgens Langezaal zijn er minstens 12 vergunningen verleend aan benzinepomphouders (toch al geen vriendjes van Fastned) die aanvankelijk geen interesse hadden in het plaatsen van laadstations. Over deze vergunningen is naar verluidt niks gepubliceerd, wat het vermoeden doet rijzen dat één en ander willens en wetens onder de pet is gehouden.

Navraag bij Rijkswaterstaat leerde Langezaal dat hij geen belanghebbende was in dit geval en derhalve geen concrete stappen kon ondernemen. Een vreemd verhaal inderdaad. Toch is Langezaal vastberaden om het er niet bij te laten zitten. Hij is namelijk van plan om een procedure te starten, om zo de door Fastned geleden schade à 10 miljoen euro te verhalen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Ik zie liever laadstations met zonnepanelen

@koopman20: Zucht. Daar gaat het helemaal niet om.
Zeg dan gewoon niets aub…

Een monopolie is nooit goed voor de prijzen maar eigenlijk weet je dat de overheid een onbetrouwbare partner is als het gaat om het nakomen van afspraken.

FastNed moet proberen zelf met pomphouders tot overeenstemming te komen. Beide partijen kunnen profiteren. Enerzijds: knowhow en standaardisatie, andere kant: on-site facilitering en exploitatie. kZou inderdaad tegen zijn dat Schultz met 1 partij in zee gaat. Ondanks de ongetwijfeld hoge investeringen van FastNed. Tegen de haren instrijken is elk geval geen goeie binnenkomer.

fastnet plaatst laadstations op snelwegen bij benzinepompen.
dus ALLEEN als je op de snelweg rijdt of tot wel 50km wilt omrijden kun je laden. Ik kan electrisch 55 en 150km rijden, dus dan ben ik een volle accu kwijt om op te kunnen laden als ik niet op de snelweg reed. compleet te duf voor woorden. als ze nou bij afritten zouden bouwen kan iedereen laden… nu lijkt het alsof ze voor de juppen bouwen, die toch al thuis en op de zaak laden en toch al niet meer km’s reden dan hun accu aan kon. maw, voor wie bouwen ze die laadstations dan?
voor de subsidie?
dan lekker failliet laten gaan op kosten van de belasting betaler en dan voor een appel en ei verkopen aan een of andere (piep) die mooi weer gaat spelen? dit bedrijf stinkt… als bedrijf wat miljoenen verlies draait zou je elke klant willen hebben die je maar kunt krijgen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.