Van de BMW i3 is er geen tweede. Als de fabricage eindigt, wordt voor BMW een tijdperk afgesloten.

Lichtgewicht; met een basisstructuur van koolstofvezel en carrosseriedelen uit kunststof. Dynamisch; een laag gewicht en een direct stuurgedrag. Bijzonder; een geheel eigen uiterlijk doordat de ontwerpvrijheid van de compacte elektrische aandrijflijn volop wordt benut. De BMW i3 is er sinds 2013, maar ziet er nog steeds modern uit.

Ergens is het zonde dat BMW zijn voorsprong maar amper heeft benut. Pas nu wordt werk gemaakt van elektrificatie en dat gebeurt ineens volop. Dit jaar is de levering van de BMW iX3 begonnen, de BMW i4 en iX worden ook in 2021 verwacht. Het is het begin van brede elektrificatie binnen het gehele modelaanbod. Waar eerst nog werd gedraald en niet geheel werd geloofd in elektrisch rijden, lijkt er een ommekeer gaande.

Juist daardoor lijkt de BMW i3 toch nog vroegtijdig ten einde te komen. Eerder zou er sprake zijn van productie tot 2024, nu lijkt het erop dat dit jaar de productie van de kleine, elektrische BMW wordt beëindigd, zo wordt gemeld door Nextmove (YouTube). In tegenstelling tot wat eerder is beloofd, komt er geen verbeterde BMW i3 met een nóg groter accupakket. De vrijgekomen productieruimte zal worden aangewend voor andere elektrische BMW’s.

De BMW i3 heeft het in zich om uit te groeien tot een toekomstige klassieker.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.