Eneco zet een belangrijke stap in haar strategie op het gebied van elektrisch vervoer. Het energiebedrijf introduceert Eneco Elektrisch Laden.

Energie van windmolens
Belangrijkste voordelen voor de zakelijke klant, zijn: één loket voor installatie en onderhoud van oplaadpalen en een toegankelijke abonnementsstructuur voor gebruik van alle oplaadpalen in Nederland, zo claimt het energiebedrijf. Met twee bijzonderheden, gegarandeerd HollandseWind stroom en een actueel online inzicht in laadverbruik en –kosten, zowel zakelijk als privé, via een app.

Samenwerking met lease- en oplaadpuntbedrijven
Voor de ontwikkeling van Eneco Elektrisch Laden koos Eneco voor samenwerking met bedrijven die elk op hun eigen manier hun sporen hebben verdiend op het gebied van elektrisch rijden. Eén van hen is Alphabet autolease, behorend tot de drie grootste leasebedrijven in Nederland.

Eneco zal als onderdeel van de samenwerking met Alphabet huidige en toekomstige EV-rijders van Alphabet met behulp van Eneco Elektrisch Laden volledig ondersteunen in hun elektrisch vervoer. Een andere partij waarmee wordt samengewerkt binnen het concept van Eneco Elektrisch Laden is EV-Box. Dit bedrijf uit Almere levert een breed assortiment van paal-, wand-, en zuilmodellen.

Inzicht met app: binnenkort voor alle oplaadpunten
Bijzonder aan Eneco Elektrisch Laden is het actueel online inzicht in het laadverbruik- en kosten. In eerste instantie alleen bij oplaadpunten van Eneco, maar over enkele maanden beschikbaar voor alle oplaadpunten in Nederland.

Eneco plaatste in 2008 de eerste publieke oplaadpaal. Daarna pionierde het energiebedrijf volop. Zo werd een betaalsysteem op basis van de OV-chipkaart ontwikkeld. En de NRGSPOT-Light, een oplaadpaal die in een lantaarnpaal geïntegreerd is. Maar de markt voor elektrisch vervoer groeit snel en heeft inmiddels voldoende massa om –naast innovaties- met een op de markt toegespitste aanpak voor elektrisch vervoer te introduceren.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Mooi hoor, maar ik wist niet dat kentekens (buiten mijn uienlerenportomonnee leeg)jatten ook al tot een specialiteit van Eneco hoorde. Het kenteken van de Volvo links is toch echt van een Audie A3 (satanssap).

On-topic: wel een mooie belofte om met windenergie je EV op te kunnen laden. Wie gaat het controleren of het ook echt zo is? 🙂

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.