Bouwterrein van Werk 56
Het bouwen aan de fabriek van de toekomst is begonnen. Maar geldt dat in zijn algemeenheid niet voor iedere productielocatie waaraan wordt gebouwd?

Dezelfde titel zou ook de Tesla Gigafactory niet misstaan, de in theorie bestaande Faraday-fabriek of eender welke andere fabriek die wordt toegerust op de bouw van dé auto die de komende decennia kleurt. Er zijn dus vele fabrieken van de toekomst. Mercedes belooft echter een vernieuwing op meerdere fronten. Waar mogelijk wordt gedigitaliseerd, de productie is flexibel en groen. Geen greenwashing, maar er gaat daadwerkelijk veel aandacht naar het inperken van de milieudruk van autoproductie. Dat is gunstig, want nogal eens wordt er geroepen dat de productie zwaar drukt op wat een auto gedurende de gehele levenscyclus aan uitstoot veroorzaakt. Het kost immers erg veel energie om iets te maken.

In het bijzijn van verschillende hoogwaardigheidsbekleders, waaronder deelstaatsminister van economie, werk en woningbouw Nicole Hoffmeister-Kraut, burgermeerster van Sindelfingen Bernd Vöhringer en hoofd van de Mercedes-fabrieken in Sindelfingen Michael Bauer werd de eerste paal geslagen.

Werk 56 (fabriek 56) staat in het Zuid-Duitse Sindelfingen en is dus toegerust op het bouwen van de auto’s van de toekomst. Over welke Mercedessen dat zijn rept het merk niet.

Foto: het bouwterrein van Werk 56


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.