Volkswagen wil niet alleen ev’s leveren, maar biedt direct ook een laadpas die toegang garandeert tot een omvangrijk netwerk van laadpunten.

Net als bij NewMotion en Plugsurfing bestaat het netwerk van We Charge uit meer dan 150.000 laadpunten.

Uiteraard is een heuse tariefstructuur opgetuigd. Er kan worden gekozen voor We Charge Free, We Charge Go en We Charge Plus. Bij eerstgenoemde worden er geen maandelijkse abonnementskosten gerekend en kost snelladen bij Ionity € 0,79 per kilowattuur. We Charge Go is interessanter, maandelijks wordt dan weliswaar € 7,49 in rekening gebracht, maar daar staat een kilowattuurprijs van € 0,55 bij Ionity tegenover. Veelrijders zijn het best uit met We Charge Plus, waar een maandtarief van € 17,49 bij hoort en een kilowattuurprijs van € 0,30 bij Ionity. Dat komt eenvoudigweg neer op snelladen voor de prijs van regulier laden.

Het prijsniveau bij het gemiddelde publieke laadpunt is in nevelen gehuld. De schijn wordt gewekt dat de prijs van de aanbieder van het laadpunt wordt gehanteerd, al dan niet met een starttarief afhankelijk van het gekozen We Charge-abonnement. Dat Volkswagen lage prijzen kan hanteren bij Ionity-ultra-snelladers is logisch, aangezien één van de investeerders is in dit snellaadnetwerk.

Echt concurrerend lijken de prijzen uiteindelijk niet te zijn. Wel fijn is de We Connect ID-app. Die kan uiteraard worden gebruikt om laadpunten te vinden, waarbij ook gefilterd kan worden op laders die gebruik maken van groene stroom. Ook kent de app een navigatiefunctie, die laadstops inplant.

Verder is Volkswagen druk doende met het installeren van de nodige laadpunten.

Beeld: VW ID.Buzz bij Ionity-snellader


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.