Project Portal
De eerste proeven zijn succesvol verlopen, dus het wordt tijd voor het echte werk.

Bij Toyota houden ze van waterstof, dat is in de loop der jaren wel duidelijk geworden. Het merk biedt als een van de weinige fabrikanten een productieauto met een brandstofcel aan, de Toyota Mirai. Ook goederenvervoer kan volgens de Japanners prima op waterstof worden gedaan. Eerder berichtten we al over de Toyota waterstoftruck, tevens bekend onder de naam Project Portal. De truck heeft inmiddels een kleine 6.500 km (4.000 mijl) afgelegd.

De eerste tests zijn volgens Toyota veelbelovend en dat resulteerde in de volgende ankeiler:

If you see a big-rig driving around the Ports of Los Angeles and Long Beach that seems oddly quiet and quick, do not be alarmed! It’s just the future.

De toekomst is waterstof! Of dat ook echt het geval is moeten we nog maar even afwachten, maar in de tussentijd rijdt er wel een waterstoftruck in het rond. Die gaat dienst doen in de havens van Los Angeles en Long Beach (VS). Dat zijn bepaald geen grote afstanden afstanden, maar het is een prima omgeving om praktijkervaring op te doen. Vanaf 23 oktober wordt de truck ingezet voor distributie van goederen tussen terminals, spoorwegemplacementen en distributiecentra. Het betere overslagwerk dus. Per dag wordt er ongeveer 320 km (200 mijl) afgelegd.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.