VW ID reeks
Speciaal daarvoor heeft Volkswagen het bedrijf Electrify America opgericht. Wordt de ommekeer naar elektrisch rijden definitief ingezet?

De plannen van VW zijn groots, al een tijd lang. Er komt een volledig elektrische ID-reeks bij Volkswagen en de topman heeft voorheen bij Tesla gewerkt. Om er ook daadwerkelijk voor te zorgen dat elektrisch rijden van de grond komt, wordt er door Volkswagen een uitgebreid netwerk van laadpalen opgezet. Daartoe is Electrify America opgericht. Toe maar.

Dat is niet louter ontstaan uit een stevige wil om goed te doen, maar een direct gevolg van het dieselschandaal. Het is een onderdeel van een schikking ter waarde va 2 miljard dollar (1,6 miljard dollar), die werd getroffen met het California Air Resources Board (CARB) en het US Environmental Protection Agency (EPA).

In Californië moeten ultra-snelle laadzuilen komen, die maximaal 320 kW kunnen leveren. In heel Amerika moet een netwerk van snelladers komen die 150 kW leveren. Ook komen er 2.800 reguliere laders bij appartementencomplexen en bedrijfsgebouwen. Mooi. Om dat wat dichterbij te brengen zijn er contracten getekend met verschillende partijen. Dat zijn ABB, BTC Power, Efacec en Signet.

Dit is een behoorlijk directe navolging van het Supercharger-netwerk van Tesla en de destination chargers van dezelfde firma. Goed voorbeeld doet volgen. Het zou fijn zijn als dit alles waarheid wordt en alle elektrische rijders gebruik kunnen maken van dit netwerk.

Ook is het hopen dat er echt werk wordt gemaakt van het pan-Europese laadnetwerk Ionity. Opdat het opladen van een VW met stroom net zo gewoon is als het aftanken van een auto met diesel. (Via: elektrek.co)

Beeld: VW ID-reeks, vlnr ID, ID Buzz, ID Cross II, ID Vizzion


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.