VW e-Golf
Er lijkt een nogal rigide onderscheid te worden gemaakt tussen de volledig elektrische modellen van Volkswagen en de auto’s met een meer conventionele opzet.

Verschillende merken lijken de eindigheid van fossiele brandstoffen vooruit te willen schuiven, zo lang het nog kan. Daaronder ook Volkswagen. Het Duitse merk heeft met de Golf GTE, Passat GTE, e-Up en e-Golf een redelijk aanbod aan plugin-hybrides en volledig elektrische auto’s. Dat lijkt te gaan veranderen. Er wordt door Volkswagen ingezet op 48v-technologie. Onder andere de Volkswagen Golf krijgt een dergelijke aandrijflijn. Dat moet zorgen voor een erg zuinige Golf. Daar kan niemand bezwaar tegen hebben.

Helaas is in een vloek en een zucht gelijk maar besloten om de Volkswagen e-Golf van de markt te halen. De huidige e-Golf lijkt direct ook de laatste te zijn. Volgens een zekere logica valt dat te verklaren. De ID-reeks is bij Volkswagen volledig elektrisch, zoals de EQ-modellen dat bij Mercedes moeten zijn. Er valt alleen een kanttekening te plaatsen. Auto’s als de VW ID, ID Buzz en ID Vizzion zijn niet meer dan gelikte concept-cars. De VW ID zou er in 2020 moeten zijn, als elektrisch alternatief voor de Golf.

Het is aardig onbegrijpelijk dat ontwikkeling van de allemansvriend die de VW Golf is, door deze actie in zekere zin wordt gestaakt. Juist omdat niet iedereen een daad wil stellen door te gaan rijden in een opvallend vormgegeven ev. Gelukkig kan er altijd nog worden gekozen voor een tweedehands exemplaar. Volkswagen blijft intussen verdienen aan aardig uitontwikkelde benzine- en dieselmotoren. Auto’s waarbij ook een gemiddelde onderhoudsbeurt aardig wat geld in het laatje brengt, of toch zeker meer dan het minieme onderhoud van de gemiddelde elektrische auto oplevert.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.