De Volvo V60 Plug-in Hybrid heeft een verbruik van 1,8 l/100, wat samenhangt met een CO2-uitstoot van 48 g/km. Dat betekent dat de zakelijk rijder geen bijtelling verschuldigd is aan de fiscus. Echter, wie er nu een koopt krijgt hem in 2014 pas geleverd, en dan gelden er andere regels.

Vanaf 2014 geldt voor alle auto’s – ook 100% elektrische voertuigen – dat de minimale bijtelling 7 procent is. Wie de V60 Plug-in Hybrid dit jaar nog op kenteken kan krijgen, zoals ex-schaatser Erben Wennemars, profiteert nog van het feit dat de Zweed in de 0%-categorie valt. Helaas kan de auto voor nieuwe klanten niet meer dit jaar op kenteken worden gezet, zo laat Volvo ons weten, en duurt het tot 2014. Wel komt er dat jaar een extra lading naar Nederland.

In Pure-modus rijdt de auto tot 50 kilometer volledig elektrisch, dus zonder uitstoot van CO2. Bestuurders die alles uit de auto willen halen, kiezen voor de Power-modus. De combinatie van de 158 kW (215 pk) sterke dieselmotor en de 51 kW (38 pk) sterke elektromotor levert dan een gecombineerde trekkracht van 640 Nm. De Volvo V60 Plug-in Hybrid accelereert in 6,1 seconden van 0-100 km/uur.


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

51 kW (38 pk)

Moet dat niet 68pk zijn?

Jammer dat er zo weinig gemaakt worden!

Zijn al uitverkocht in Nederland – maar nog niet in Frankrijk, daar zijn ze nog leverbaar in 2013 – mijn vader heeft er 1 laten importeren.

Ze regelen alles inclusief NLs kenteken en je kunt gebruik maken van alle aftrekregelingen..

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.