XC90
Volvo vindt dat de wereldwijde automotive industrie moet streven naar de introductie van een gestandaardiseerde laadinfrastructuur voor elektrische auto’s. Dat zegt Dr. Peter Mertens, Senior Vice President Research & Development bij Volvo Cars.

Om dit streven naar een wereldwijde standaard voor het opladen van elektrische auto’s kracht bij te zetten, ondersteunt Volvo Cars het Charging Interface Initiative. Deze groep stakeholders is opgericht om het Combined Charging System (CCS) neer te zetten als de standaard voor elektrisch aangedreven voertuigen.

Met de vernieuwing van het gehele Volvo-productportfolio zal het merk straks van elk nieuw model ook een plug-in hybride variant bieden. Tevens introduceert Volvo in 2019 een volledig elektrisch aangedreven voertuig, gebaseerd op het modulaire SPA platform. Om tegemoet te komen aan de toenemende populariteit van elektrische voertuigen en ervoor te zorgen dat klanten de technologie volledig kunnen omarmen, is volgens Dr. Mertens een eenvoudige, gestandaardiseerde, snelle en wereldwijde laadinfrastructuur nodig.

Het Combined Charging System, geschikt voor zowel regulier als snelladen, moet het hebben van een elektrische auto nog praktischer en eenvoudiger maken. Het systeem combineert 1-fase laden met het snelle 3-fase laden, via een wisselstroom van maximaal 43 kW, gelijkstroom van maximaal 200 kW en de toekomstige mogelijkheid tot 350 kW.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Maar CCS combineert dat wel met een joekel van een stekker, die daardoor erg onhandelbaar wordt. Overigens zijn er nu nog geen CCS laders die 200kW kunnen handelen. Dat is puur theoretisch en marketing gedreven.

Too little, too late.
CCS is geen standaard. Er zijn wel twee incompatible standaarden die CCS heten, dat is wat anders.

Hoogstens kunnen ze het 800V-initiatief van VAG aangrijpen om wél een bestaande standaard wereldwijd uit te rollen.

Beetje vreemd bericht, de huidige CCS bestaat nu al in 2 varianten (USA en EU) die zijn kwa stekker niet uitwisselbaar, mooiste zou zijn dat de de EU versie wereldwijd uitrollen, dan kun je ook 3×63 Ampére AC (43 kW) laden, De huidige US versie is maar 1 fase AC met 80 Ampére (19 kW)
De 2 DC pinnen zijn wel gelijk, maar zijn nu goed voor 100kw, wellicht in de toekomst 350kW (CCS 3.0)

https://ec.europa.eu/jrc/sites/default/files/KELLER_1st_Int._Symp._TATEMM_Volkswagen_CCS_Current_Status_20151013_V05F.pdf

Ikke weer niet snappen. Tesla heeft een goede technologie die ook upgrade-baar is. Ze hebben de patenten opengesteld en iedereen uitgenodigd mee te doen.

Maar goed, ik snap het wel: politiek / vieze spelletjes.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.