Niet altijd autonoom, maar slechts op momenten dat het ertoe doet het stuur uit handen geven.

Nu zo ongeveer iedere autofabrikant ten minste één elektrische auto aanbiedt, is het tijd om de ontwikkelingsbudgetten ook voor andere zaken aan te wenden. De zelfrijdende auto is de nieuwe Kaap de Goede Hoop. Lastig om te halen, laat staan passeren. Daar gaat volop energie inzitten.

Tesla heeft ons beloofd dat zelfrijdende taxi’s er eind 2020 zouden zijn. Dat is niet gelukt. Nu is het Volkswagen dat de wind in de zeilen heeft.

Voor zijn elektrische auto’s ziet Volkswagen toekomst in het abonnementsmodel. Dat betekent dat niet alle opties standaard aanwezig zijn, maar tijdelijk, tegen vaste kosten kunnen worden geactiveerd. Zo wordt ook de zelfrijdende auto ingezet. De (eigen) auto biedt niet de hele tijd autonomie op niveau vier (zelfrijdend binnen een afgebakend gebied), maar alleen als de chauffeur daaraan behoefte aan heeft. Bijvoorbeeld om op die manier een rit ontspannen af te kunnen leggen. Het is tientjeswerk. Om eraan te verdienen, denkt VW € 7 per uur in rekening te moeten brengen.

Een handige zet, die vooral goed uitpakt bij selectieve luiheid. (Via: topgear.com)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.