Het zou aan Seat zijn om een platform te ontwikkelen voor kleine elektrische auto’s, maar die plannen zijn ijlings teruggetrokken.

Eerst gaat de aandacht bij de Volkswagen Aktiengesellschaft uit naar het bouwen van elektrische auto’s in de middenklasse en de hogere klasses, maar over enige jaren wordt de aandacht verlegd naar kleine ev’s. Er is alvast een Volkswagen ID.1 in het vooruitzicht gesteld, het is is de bedoeling dat die auto vanaf 2023 verkrijgbaar is.

De plannen zijn echter in lichte mate gewijzigd, omdat slechts weinig in het leven in beton is gegoten. Aanvankelijk was het idee dat Seat de leiding zou hebben in de ontwikkeling van het nieuwe platform voor elektrische auto’s. Een primeur voor het Spaans-Duitse automerk. Nu is het toch Volkswagen dat het voortouw neemt. Een detailverschil en tegelijk een haast vanzelfsprekende keuze. Volkswagen is het moederbedrijf en talloze auto’s die door verschillende merken worden geleverd zijn nauw aan elkaar verwant.

Het is aan Volkswagen om met een platform te komen, een vereenvoudigde versie van het MEB-platform waarop onder andere de Volkswagen ID.3 komt te staan. Volkswagen is druk doende de wereldstrategie te bepalen en zoekt nadrukkelijk naar een stevigere positie op de Chinese markt. (Via: ecomento.de)

Beeld: VW ID.3


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.