Het zijn er nu te weinig, rekening houdend met de verwachte toename van het aantal elektrische auto’s dat Europawijd zal rondrijden.

Stroom is overal, maar dat wil niet zeggen dat er niet geklaagd mag worden over de laadinfrastructuur. Eigenlijk is het heel eenvoudig, van laadpunten kunnen er niet genoeg zijn. De elektrische auto is immers de norm en ergens voorbij 2030 zal er (haast) geen nieuwe auto met verbrandingsmotor worden geleverd.

Volkswagen is alvast maar begonnen met het produceren van veel ev’s. Het aanbod van ID-modellen dijt steeds wat verder uit. Dus het is ook in belang van Volkswagen dat er voldoende laadpunten zijn. Volgens topman Ralf Brandstätter moeten de verschillende Duitse overheden een grotere inspanning leveren om het laadnetwerk te verbeteren. Er is al kostbare tijd verloren gegaan.

Intussen ligt er bij Volkswagen een behoorlijk investeringsplan, dat de Accelerate Strategie is gedoopt. Er wordt 16 miljard euro geïnvesteerd, onder andere in digitalisering, een softwareplatform voor alle boordelektronica en zelfrijdende auto’s.

Ook komt er bidirectioneel opladen aan bij Volkswagen. Dat heeft Thomas Ulbrich laten weten. Ulbrich is de technische chef van Volkswagen. Op deze manier kan een auto aan de eigen woning worden gekoppeld en is het mogelijk om te allen tijde te profiteren van de meest gunstige stroomtarieven. (Via: ecomento.de)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.