Zie je wel, ook zuinige stadsauto’s met een driecilinder in de motorsteunen is een prima tuningobject voor liefhebbers.

De Deense eigenaar van deze up! heeft er voor gekozen de buitenkant vrijwel origineel te houden. Misschien omdat er op het gebied van up-tuning nog weinig wordt aangeboden. Hoe dan ook, de witte carrosserie is enkel voorzien van blauwe striping onderaan de zijkanten. Die kleur komt vervolgens weer terug in de 17-inch AEZ Tycoon-velgen. Daaromheen heeft de eigenaar banden van Nankang uit de NS-2-serie laten monteren.

Of je met deze mate van verlaging niet vastloopt op drempels? Je zou denken van wel, maar met één druk op de knop zet het achteraf ingebouwde air-ride systeem de up! weer in een hogere rijstand. Dit air-ride systeem, dat gekoppeld is aan een luchtreservoir van 11,5 liter, is ook nog een keer op afstand te bedienen.

De 1.0 driecilinder onder de kap beschikt nog steeds over de originele 75 pk en 95 Nm aan koppel, daar werd niets aan gewijzigd. Of het gemiddelde verbruik nog steeds op 4,7l/100 km uitkomt valt te betwijfelen, dergelijke verlaging zorgt vrijwel altijd voor een lagere Cw-waarde, met een minder dorstige motor als gevolg. (via bilgalleri.dk)


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

-edit: nutteloze bijdrage-

“Of het gemiddelde verbruik nog steeds op 4,7l/100 km uitkomt valt te betwijfelen, dergelijke verlaging zorgt vrijwel altijd voor een lagere Cw-waarde, met een minder dorstige motor als gevolg. ”

Maar de banden dan weer voor een verhoging 😉
Het zal dus wel even duren voor de kosten zijn terugverdiend

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.