De op de Autosalon van Genève debuterende Volkswagen Polo BlueGT is voorzien van een 1.4 TSI-motor met cilinderuitschakeling. Deze 140 pk sterke benzinemotor zorgt volgens Volkswagen voor sportieve prestaties bij een CO2-uitstoot van niet meer dan 108 g/km. Ecosportief, zeg maar.

Met DSG-transmissie is de uitstoot zelfs maar 105 gram. De Polo BlueGT is daarmee tot 2014 vrijgesteld van wegenbelasting. Hij komt deze zomer op de markt. Het gemiddelde verbruik van de Polo BlueGT bedraagt 1:21,3 (CO2: 108 g/km), met de optionele DSG-transmissie daalt dat naar 1:22,2 (CO2: 105 g/km). Mede dankzij BlueMotionTechnologies (Start/Stop, remenergie-regeneratie) en de eerder genoemde cilinderuitschakeling. Dit systeem zorgt ervoor dat in het toerengebied van 1.250 – 4.000 t.p.m. en bij lage belasting (benodigd koppel: tussen 25 en 100 Nm) twee cilinders worden uitgeschakeld. De topsnelheid van de Polo BlueGT bedraagt 210 km/uur. De sprint van 0 naar 100 km/uur duurt 7,9 seconden.

De Polo BlueGT valt op door 17-inch lichtmetalen velgen, een verlaagde onderstel, een achterspoiler, sideskirts, een achterbumper met ingebouwde diffuser, de mistlampen vóór en andere sportieve details. Vanbinnen: een met leder bekleed sportstuur, aluminium afwerkingsdetails en een multifunctionele display die informatie geeft over onder meer de cilinderuitschakeling.

De Polo BlueGT komt begin derde kwartaal van dit jaar op de markt. Prijzen worden in de aanloop naar de introductie bekendgemaakt.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.