Een elektrische auto met het formaat van een Polo, die tegen een alleszins acceptabele prijs kan worden aangeboden.

Het grootste nadeel van de gemiddelde elektrische auto is de aanschafprijs. Een nieuwe auto is niet goedkoop en het is onontkoombaar om nog wat meer geld in te leggen als een elektrische aandrijflijn wordt verlangd. Veelal kost een elektrische auto minstens € 30.000, de Hyundai Ioniq, Nissan Leaf en Renault ZOE gaan niet voor minder weg. Uitzonderingen zijn er zeker, als bijvoorbeeld genoegen wordt genomen met een kleinere auto, of een kleiner accupakket.

Volkswagen is druk doende om een ev-merk te worden, als het even kan voor alle lagen van de bevolking. De Volkswagen ID.3 is een behoorlijk succes en de levering van de crossover ID.4 begint nog dit jaar. Er wordt logischerwijs ruimte gezien voor een kleiner model. Dat is (verrassing!) de Volkswagen ID.2. Dit zal een model met het formaat van een Polo zijn, maar denkelijk met een grotere binnenruimte omdat het bij elektrische auto’s erg goed mogelijk is de aandrijflijn weg te werken. Deze ID.2 krijgt een vanafprijs van € 20.000. Wat voor accupakket er bij de basisuitvoering hoort is onbekend. Uiteraard staat de ev op het MEB-platform, dat Volkswagen gebruikt voor zijn elektrische auto’s. De auto wordt in 2023 verwacht, dus enig geduld is nodig.

Uiteindelijk vervangt de ID-reeks alle geëlektrificeerde “normale” Vokswagens, zoals de e-Golf en de e-Up. De eerste lijkt nog heel behoorlijk verkrijgbaar te zijn, de tweede is zowaar uitverkocht. (Via: manager-magazin.de)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.