VW ID en Ionity-snellader
Blijkt hieruit eens te meer dat Tesla het grote voorbeeld is voor de autobouwers uit Wolfsburg?

Niet dat deze actie ook maar enig misbaar verdient, volstrekt niet. Hoe meer laadpunten hoe beter. Want Nederland mag dan weliswaar rijk bedeeld zijn, in het buitenland houdt het aanbod niet over. Volkswagen is een van de partijen die daar verandering in wil brengen.

Dochterbedrijf Elli, dat ook nog eens is opgericht door VW, gaat de laadpunten plaatsen. Het is de bedoeling dat ze komen te staan bij 3.000 dealerbedrijven in grotere plaatsen en bij fabrieken. Het gaat om een respectabel aantal van 36.000 laadpunten. Of de palen bij de dealers toegankelijk zijn na sluitingstijd is onduidelijk. Evenmin wordt uit te doeken gedaan of het om reguliere semi-publieke laadpunten gaat of dat er de nodige snelladers komen. Allicht is het een combinatie van beide.

Volkswagen schat in dat in 70 % van alle gevallen de e-Golf, ID of welke ev dan ook thuis of op het werk zal worden opgeladen. De resterende 30 % van alle laadsessies heeft plaats bij een publiek laadpunt. Dat is een bescheiden aandeel voor de openbare ruimte.

Het mag bekend worden verondersteld dat VW ook deelneemt aan het ultra-snelladernetwerk van Ionity. Verder plaatst Volkswagen in Wolfsburg 38 snelladers, een cadeau van het merk aan de eigen stad.

Beeld: VW ID en Ionity-snellader


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.