Onder het motto “Think Blue. Factory” heeft VW zichzelf een aantal doelstellingen opgelegd met betrekking tot het milieu. Eén daarvan is dat de VW-fabrieken wereldwijd een stuk zuiniger en schoner moeten gaan opereren.

Deze doelstelling moet in 2018 behaald worden. Het merk geeft aan dat vooral de “impact op het milieu” naar beneden moet worden bijgesteld. Hiermee doelen ze onder meer op het energieverbruik, afvalmateriaal, CO2-uitstoot en luchtvervuiling. Dit doet de autobouwer niet alleen omdat het zo enorm begaan is met het milieu, maar uiteraard ook vanuit een marketingperspectief. Dat geeft professor Werner Neubauer, bestuurslid van VW, zelf openhartig toe in een persbericht. “Sustainable, efficient production is a clear competitive advantage.”

De “Think Blue. Factory”-campagne is een uitbreiding van het huidige Think Blue-gebeuren.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Een aantal weken geleden ontving de nieuwe Volkswagen-fabriek in Chattanooga in de Amerikaanse staat Tennessee als eerste autofabriek ter wereld de felbegeerde LEED (Leadership in Energy and Environmental Design)-certificering. Deze zogenoemde platinum-certificering wordt alleen uitgereikt aan fabrieken die voldoen aan de strengste normen op het gebied van duurzame, milieuvriendelijke productie…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.