Volkswagen heeft haar eerste 100% elektrische productie-auto gepresenteerd. De up!, maar dan zonder de bekende driecilinder.

De vierzits e-up! heeft een 40 kW / 55 pk sterke elektromotor aan boord die de voorwielen aandrijft. Het piekvermogen bedraagt 60 kW / 82 pk. Deze krachten zijn, net als het koppel van 210 Nm, vanaf nul toeren per minuut beschikbaar. De topsnelheid van de elektrische e-up! bedraagt 135 km/u, maar het duurt even om daar te komen: de acceleratietijd naar 100 km/u neemt 14,5 seconden in beslag.

De batterij is er een van het type lithium-ion. Deze is weggewerkt in de vloer van de auto – de kofferruimte boet hierdoor niet in – en de capaciteit bedraagt 18,7 kWh. Volgens de Europese cyclus (NEDC) weet de e-up! een afstand van 150 kilometer af te leggen.

De stekker om op te laden bevindt zich achter het reguliere tankklapje. Klanten die het optionele Combined Charging System (CCS) bestellen – opladen met zowel gelijk- als wisselstroom – zullen daar hun aansluiting vinden. De e-up! onderscheid zich van de rest door de meer gestroomlijnde voorbumper met LED-verlichting, ander zijskirts en 15-inch gepolijste velgen. Ook is de bodem van de kleine VW vlakker gemaakt uit aerodynamica-oogpunt.

Op de IAA in Frankfurt (september) wordt de auto officieel gepresenteerd. Een prijs is nog niet bekend.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Zitten behoorlijk wat kleine veranderingen aan de neus van de auto. Ben benieuwd wat deze zal doen.

“Volkswagen heeft haar eerste 100% elektrische productie-auto gepresenteerd”

30 jaar geleden hadden ze al een VW golf 2 “citystromer”
als productie auto….

range 150km??met 18,7KWH zou hij 125WH/KM verbruiken dit zou “revolutionair” zijn!! ev’s van dit caliber verbruiken ca 175/200WH/KM

dus reken maar gewoon op 90 รก 100km range…
prima ,verder leuke EV!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.