Toyota verwacht honderdduizenden potentiële klanten te bereiken met wat zij het eerste social media project in zijn soort noemen.

Vandaag stuurt de fabrikant honderden Tweets het net op, en deze keer niet om ons direct te vertellen hoe geweldig hun auto’s zijn wat betreft rijeigenschappen en verbruik. De berichtjes volgen de productie van een Auris elektro-benzine hybride in de Burnaston (centraal Engeland), van het moment dat het nog een klompje ruw staal is tot een auto die klaar is om een nieuw baasje te krijgen.

Het doel van de actie is om de kwaliteit van het productieproces te laten zien, maar ook om mensen aan te spreken die geïnteresseerd zijn in de bouw van auto’s. Scott Brownlee, hoofd social media voor Toyota Groot-Brittannië, vertelt:

We want to convey the quality of our cars to those who are not involved in car production and this campaign is a good way to do that. We are also trying to engage with customers beyond the buying process at dealerships.

Toyota vertelt over 325 productieprocessen – panelen snijden, lassen, verven, plastic, assemblage en de kwaliteitscheck – door middel van foto’s, video’s en blogs. Volgers kunnen hun vragen stellen aan vertegenwoordigers van Toyota in live chats en via reacties.

Social media wordt steeds belangrijker voor autofabrikanten om met hun klanten te communiceren. Een berichtje op Twitter of een filmpje op YouTube kan al snel duizenden, dan wel niet miljoenen mensen naar de Facebookpagina of website trekken. Zullen wij ze dan even helpen met de eerste stap? Bekijk HIER de bouw-Tweets.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.