Tesla Model X op de A13
De energieleverancier stapt met volle overtuiging in de markt voor elektrisch rijden, door een veelvoud aan diensten aan te bieden.

Dat is bekend gemaakt op een historische locatie: de Kromhoutwerf in Amsterdam, waar oude brandstofmotoren tentoongesteld worden. Iets van het verleden volgens Vandebron. Want de elektrische auto is aan een onstuitbare opmars bezig. Vandebron is bekend als energieleverancier en heeft het streven om groene stroom ook echt groene stroom te laten zijn, door het met cerfiticaten “groenwassen” van grijze stroom zoveel mogelijk uit te bannen. Het bedrijf waagde ondermeer een poging om de Hemcentrale in Amsterdam aan te kopen, om de kolenstook daar tot een einde te brengen.

Per direct stapt Vandebron in de markt voor elektrisch rijden. Een van de meest geduchte concurrenten lijkt NewMotion te worden. Vandebron gaat de strijd volgens medeprichter Matthijs Guichelaar vol overtuiging aan. Er komt een app met daarop alle laadpunten, een laadpas die duidelijk inzicht biedt in de stroomkosten en er worden laadpunten tegen kostprijs aangeboden voor thuisladen. Bovendien is er in de app een koppeling met Parkmobile, zodat laden en parkeren in één keer worden betaald. Het bedrijf is de samenwerking aangegaan met ICU voor de levering van laadpunten.

Doel is niet zozeer veel geld te verdienen met diensten op het gebied van elektrisch rijden, er wordt verdiend aan het leveren van stroom. Vandebron wil er bovendien voor zorgen dat een steeds sterker fluctuerend stroomaanbod op elkaar worden afgestemd. Dat wordt gedaan met de dienst Vandebron Slim Laden. Bij het opladen wordt ingesteld wanneer de elektrische auto weer helemaal vol moet zijn. Na het inpluggen wordt er geladen tot 20 %, is die waarde eenmaal bereikt, dan is de laadsnelheid afhankelijk van de beschikbaarheid van stroom op het net. Gebruikmaking van deze dienst levert een jaarlijkse korting op van € 250. Er wordt samengewerkt met MisterGreen Electric Lease, andere samenwerkingsverbanden worden in de aankomende weken bekend gemaakt. Plannen voor het terugleveren van energie aan het netwerk (vehicle to grid) komen er vooralsnog niet.

Het zijn kortom interessante tijden voor de elektrische rijder.

Foto: Tesla Model X op de A13, door @kuifje op Autojunk


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Laatst contact gehad met Vandebron, blijkt dat ze maximaal 15000Kwh mogen leveren en daar zit ik met mijn zakelijke aansluiting boven dus helaas pindakaas geen contract.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.