Om ervoor te zorgen dat voor zoveel mogelijk mensen een laadplek beschikbaar is.

De stad Utrecht bindt de strijd aan tegen de laadpaalklever, dat gebeurt in eerste instantie in de Veemarktbuurt. Dat heeft een vrij logische reden. De druk op de laadpunten is in die buurt behoorlijk hoog, terwijl de ruimte om laders bij te plaatsen niet overvloedig is.

Ergo, lang parkeren is extra betalen. De regeling is alleszins schappelijk, want pas na vierentwintig uur wordt € 0,25 per uur in rekening gebracht voor het bezet houden van een laadpunt. Een enkele onfortuinlijke bestuurder van een Jaguar i-Pace daargelaten, heeft niemand zoveel tijd nodig voor het opladen van de accu. Het betreft een proefproject tot eind juni.

Hierna wordt bekeken of de nieuwe werkwijze leidt tot meer laadsessies, wat een goede reden is voor bestendiging en invoering in andere buurten. Een interessante zet en iets dat we wellicht in meer drukke (stads)buurten zullen terugzien. (Via: duic.nl)

Foto: twee ZOE’s delen een laadpunt in Utrecht


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.