Workhorse UPS-bestelwagen
Volledig elektrisch bezorgen, dus volstrekt geruisloos pakketten van deur tot deur brengen.

Bezorgen met een werkpaard, dat klinkt vrij logisch. Eerder zijn hier al berichten langsgekomen over een pickup, de Workhorse W-15 en een gesloten bestelbus, de Workhorse N-Gen. Voor UPS ontwikkelt Workhorse een geheel nieuwe bus, waarbij het niet ondenkbaar is dat het ontwerp leunt op de N-Gen.

Volgens Carlton Rose, president Global Fleet Maintenance en Engineering bij UPS zijn de elektrische bussen niet minder dan een quantum leap vooruit. Als te doen gebruikelijk bij elektrische voertuigen worden ze overdag ingezet en ’s nachts opgeladen. De bussen kunnen worden gerekend tot het Rolling Lab, een vloot die momenteel al uit 9.000 voertuigen bestaat met een alternatieve aandrijvingsvorm.

Het rijbereik van de Workhorse-bussen is ongeveer 160 km. De bussen zijn bedoeld voor de Verenigde Staten en worden ingezet op de stedelijke bezorgroutes, in steden als Atlanta, Dallas en Los Angeles. Na tests en ongetwijfeld enige aanpassingen aan het ontwerp, is het streven om vanaf 2019 een grotere vloot Workhorse-bussen in gebruik te nemen.

UPS rijdt momenteel met 300 elektrische voertuigen in de Verenigde Staten en Europa, ook heeft het bedrijf 700 bussen met een hybride aandrijflijn. Verder zijn er Tesla Semi’s voorbesteld en gaat UPS rijden met de Fuso eCanter.

Beeld: zo moet de onderhavige elektrische bus van UPS eruit komen te zien


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

160km is ook niet echt veel, maar zal in de stad wel genoeg zijn.

Overigens snap ik niet dat men vasthoudt aan een ontwerp met zo’n lange neus als daar helemaal geen motor meer in zit. Dan kun je misschien wel een meter korter maken, of juist meer laadruimte, wat je wil.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.