Opel laat weten dat de CO2-waarde van de Ampera nu officieel is vastgesteld. De volledig elektrische auto van Opel moet dit jaar nog op de markt komen. Ook in Nederland.

Opel’s elektrische auto met range extender stoot per gereden kilometer 27 gram CO2 uit. Logischerwijs betekent een dergelijke waarde dat de Ampera is vrijgesteld van zowel BPM als houderschapsbelasting. Bovendien profiteren leaserijders van 0% bijtelling.

Het verbruik is ook officieel gemeten -volgens de Europese richtlijnen- en dat komt uit op 1,2 liter per 100 kilometer. De Ampera mag dan een elektrische auto zijn, op hoge snelheid is er een modus waar de verbrandingsmotor toch direct een bijdrage levert aan de voorwaartse gang. De verbrandingsmotor heeft als primaire taak echter om de accu’s bij te laden als deze leeg raken. Dat hoeft alleen als er meer dan 80 km gereden wordt, want de Ampera kan ook aan het stopcontact worden opgeladen.

Bekijk hier de rijtest van de Opel Ampera.

De elektromotor in de Ampera levert maximaal 150 pk en 370 Nm koppel en de topsnelheid is afgeregeld op 160 km/u. Prijzen beginnen bij 44.500 euro. En op dit moment, zo’n twee maanden voor showroomintroductie, zijn er al duizend orders genoteerd volgens Opel.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het wordt straks interessant om het praktijkverbruik te gaan zien. Mensen die netjes iedere dag op laden, kunnen een nog lager (benzine!) verbruik zien. Berijders die dat niet doen, komen zomaar op het dubbele aan verbruik uit.

Klopt, de kans dat leaserijders straks geen moer geven om het inpluggen van hun Ampera is groot.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.