De Twizy-familie breidt uit met de Twizy Cargo, een nieuwe versie ontworpen voor het vervoer van goederen. Een grote bagageruimte en deur zijn nieuw aan de achterkant.

We zijn er nog steeds niet helemaal over uit of de Twizy nu een scooter of een auto is, maar één ding is zeker: hij valt op. Hij is zeer populair onder zakenmensen, want maar liefst 60% van de kopers zijn bedrijven. Doordat hij klein en wendbaar is, kan de Twizy bijna overal tussendoor piepen en met de lage gebruikskosten is, past hij heel goed bij zakelijke gebruikers.

Renault heeft hier slim op ingespeeld door een busjesuitvoering van de Twizy te maken. De Twizy Cargo werd ontwikkeld door Renault Tech in samenwerking met Renault Sport Technologies. Hij heeft het voordeel van een waterdichte bagageruimte met een capaciteit van 180 liter (75 kilogram), bereikbaar via de achterdeur die opent tot een hoek van 90 graden. Deze verandering werd mogelijk gemaakt door de uitsnede van de achterkant aan te passen en de bijrijdersstoel te verwijderen. De bestuurdersstoel is nog steeds te verstellen.

De Twizy Cargo is voornamelijk gericht op leverings- of expresbedrijven zoals liftexploitanten, postdiensten en hulpdiensten. Omdat hij zo opvalt is hij ook ideaal als reclamevoertuig. Uiteraard is er ook aan de veiligheid gedacht en heeft de nieuwe Twizy een beschermende cabine, vierpuntsgordels en een airbag. Ook krijgen kopers dezelfde garantiedekking als bij de andere Twizy-versies.

Er komt zowel een 45 km/u versie (5 pk) als één die de 80 km/u (17 pk) haalt. Beiden zijn even groot en mogen allebei 75 kilogram achterin meenemen. Wel heeft de lichtere (446 kg) Life 45 versie een 20 kilometer langere range dan de zwaardere (474 kg) Life 80 met 100 kilometer. De scooter-auto komt ook in Nederland op de markt, maar de prijs blijft nog even onbekend.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

best handig, hadden ze wel eerder kunnen verzinnen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.