Toyota zet schone waterstofinfrastructuur op
Het FCEV-principe is de kinderschoenen intussen voorbij, maar er is nog flink wat innovatie nodig om waterstofauto’s écht groot te maken. Toyota en Toshiba doen alvast een stap in de goede richting.

De twee bedrijven hebben met nog een aantal andere partners de handen ineengeslagen om een complete infrastructuur voor waterstof op poten te zetten, die dankzij het gebruik van windenergie het milieu zo min mogelijk belast. Voor de voltooiing van het plan wordt rekening gehouden met een periode van vier jaar, die start per april 2016.

Productie van waterstof begint natuurlijk met elektrolyse, dat in dit geval gebeurt met behulp van een >windmolenpark in Yokohama met een capaciteit van 1.980 kWh. Vervolgens wordt de waterstof opgeslagen en getransporteerd richting een netwerk van tankstations. De heftrucks die hierbij worden gebruikt, zullen eveneens op waterstof rijden.

Waterstofketen Toyota


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Tsja, als je dat windmolenpark had gebruikt om BEV’s op te laden, dan had je er al snel 8 tot 10x meer kilometers mee kunnen rijden. Elektrolyse blijft gewoon weinig efficiënt. Als je 10x meer windparken moet neerzetten om op waterstof te rijden, dan wordt ruimte gebruik ineens erg belangrijk.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.