Toyota Auris Hybrid
Door de financiële crisis, wereldwijde terugroepactie in 2010 en de Japanse aardbeving in 2011 zag het er niet goed uit voor Toyota in Europa.

Dankzij de toenemende verkoop van hybrides en grote kostenbesparingen voor het hele bedrijf, is het tij gekeerd. Toyota maakte in 2012 weer winst in Europa. In 2014 steeg de winst zelfs met 75 procent, terwijl de inkomsten met 5 procent toenamen.

De succesfactor was hier de focus op hybrides. Bijna 20 procent van de verkopen zijn hybrides, waarvan 70 procent in Europa. Om de gecombineerde verkoop van Toyota en Lexus weer boven de 1 miljoen per jaar te krijgen, zal het aantal hybrides blijven groeien. Lukt dit niet, dan vindt Didier Leroy (CEO Toyota Europa) dat zij hier niets te zoeken hebben.

De verkoop op de Europese markt (inclusief Israel, Rusland en Turkije) steeg van 808.000 in 2010 naar 847.500 in 2013. Volgens JATO Dynamics stijgt de verkoop voor Toyota and Lexus dit jaar met 8 procent. Om onze markt nog beter te dienen, zal het onderzoek en de ontwikkeling voornamelijk uitgaan naar A-, B- C-segmenters. (Via Automotive News)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.