Net als Mitsubishi zet Toyota een elektrische racer aan de startlijn van de Pikes Peak International Hill Climb. In de basis is de auto van Toyota Motorsport GmbH (TMG) een Radical, maar dan met een gecombineerd vermogen van 470 pk en 900 NM koppel aan de wielen.

TMG EV P002 is de naam van de auto en hij zal bestuurd worden door de Japanse coureur Fumio Nutahara. De race, die op 8 juli begint, brengt het deelnemersveld naar een hoogte van 4301 meter. De accu heeft een capaciteit van 42 kWh, waarmee de Toyota het circuit van ruim 19 km waarschijnlijk wel zonder tussenlading moet kunnen afleggen.

Bekijk het filmpje op autojunk.nl!

PS: Een andere elektrische deelnemer is deze BMW M3.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

900NM aan de wielen is wel heel erg weinig. Daarmee kom je waarschijnlijk net boven. Dit wordt een afgang voor Toyota

900 NM aan de wielen is wel heel erg weinig. Daarmee kom je waarschijnlijk net boven. Dit wordt een afgang voor Toyota

Gelukkig staat er een muziekje onder, anders was het maar stil geweest.
Gaat blijkbaar wel behoorlijk snel dat bakje πŸ˜€

@vale46: Met die EV’s is het eindelijk eens NIET hatelijk als er muziek onder staat πŸ˜›

Is het omdat hier zoveel stille elektrische auto’s voorbij komen dat de reageerders ook zo stil zijn??
Hallo??
Hallo..
Hallo..
Hallo..
Hallo..
….
*echo*

Ja, praten over elektrische auto’s en milieu vriendelijke auto’s en onderdelen in het algemeen is niet interessant voor de meeste.

Terwijl over deze onderwerpen best over te praten valt als autoliefhebbers onder elkaar.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe die elektrische auto’s het gaan doen met Pikes Peak.

Zijn er ook prestatiecijfers? Rondetijden of acceleratiecijfers bvb.

Ik ben ook wel benieuwd hoe die daar gaan eindigen.

Toch raar als het over elektrische voertuigen gaat dat mensen het altijd moeten afkraken? Alles wat beter zou kunnen zijn voor een betere wereld wordt als lachertje afgedaan! Het wordt tijd dat de menselijke soort eens vooruitdenkt aan wat goed is voor ons nageslacht en onze enige planeet en niet altijd die oudbollige gedachtengang!

@vegazosten: 1) De meningen zijn niet onverdeeld als het over elektrische wagens gaat, ook niet wat betreft de gevolgen daarvan voor het milieu (van de productie van elektriciteit, over milieuvervuilende batterijen, tot zelfs een tekort aan CO2).
2) Elektrische wagens kennen nog duidelijk beperkingen. Daar staan mensen kritisch tegenover. Het is vaak zo dat milieuvriendelijke alternatieven meer moeite of geld kosten. Zelfs al is dat in bepaalde gevallen alleen maar schijn.
3) Iedereen is bang van wat nieuw is: de auto werd ooit gezien als een moordwapen en gsm’s en magnetrons gaven je gegarandeerd kanker. Verandering van gewoontes gaat zeer vaak gepaard met angst en scepticisme.
4) Niet vergeten: het zijn allemaal autoliefhebbers op dit netwerk (ook op Groen7). Dus mensen die genieten van een motorgeluid en de karakteristieken van een ICE boven alles prefereren. Dat vertekent het beeld duchtig, de kritiek van de grote massa draait hoofdzakelijk rond het beperkte bereik van elektrische wagens.

Let wel: het bovenstaande lijstje is een opsomming van meningen en observaties, die dus niet noodzakelijk mijn visie weergeven πŸ˜› Ik ga grotendeels mee met jouw redenering, maar ben eveneens van mening dat we ook nieuwe evoluties eerst kritisch moeten bekijken. Alles heeft voordelen en nadelen, maar de ontdekking daarvan geschiedt helaas niet altijd gelijktijdig. Nucleaire energie is daar een goed voorbeeld van, google maar eens op radiofobie..

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.