Tesla Model S taxi Schiphol
De eerste 50 Tesla Model S taxi’s zijn vanmorgen ingezet om elektrisch vervoer vanaf Schiphol te gaan verzorgen.

In een aanbesteding eerder dit jaar is vastgelegd dat er in totaal 167 volledig elektrische taxi’s gaan rijden vanaf de luchthaven. Omdat de laadvoorzieningen nog niet toereikend zijn, kon dit aantal nog niet in één keer de weg op. Binnenkort komt hier verandering met de opening van “het grootste laadstation van Europa” op Schiphol-Rijk.

Naar schatting zullen de Model S’en ongeveer de helft van alle taxiritten vanaf Schiphol verzorgen. Op drukke momenten zullen er nog altijd taxi’s zonder stekker bij moeten springen.

Ongeveer 80 procent van de ritten vanaf Schiphol gaat naar Amsterdam. De Model S’en zullen dan ook veel kilometers in de hoofdstad maken, wat weer een bijdrage levert aan het verbeteren van de luchtkwaliteit.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Is een logische keuze als je een EV als Taxi zoekt. De Model S heeft comfortabel plaats voor 5 volwassenen plus een giga grote kofferbak én een flinke kofferbak aan de voorkant. Plus je kan, in de buurt, meerdere dagen op één accu-lading rijden.

In Schiphol Rijk heeft Ecotap een speciale laadinfrastructuur gemaakt voor op grote schaal opladen van tesla taxi’s
De opdracht gever is de Bios groep.
Het laden gaat op de meest efficiënte manier die op dit moment mogelijk is, dit is weer een mooi staaltje van Nederlandse innovatie waar we trots op mogen zijn.
Ecotap is een Brabants bedrijf die hierin zijn gespecialiseerd.

@pieterpeter: voor zo ver ik kan zien bied EcoTap gewoon 22kW Laadpalen aan. Gaat dus net zo snel als alle andere non-supercharger oplossingen. 22kW heb ik thuis aan de garage-muur hangen. Nothing special.

Dat EcoTap speciale management software heeft (welke aanbieder heeft dat niet) doet niet af dat het gewoon 22kW systemen zijn en dus geen meter sneller laden als de rest met 22kW. Ruikt weer erg naar marketing…

Op de website van EcoTap staat een speciale link met “uitleg wat er zo bijzonder is aan de met Tesla ontwikkelde oplossing”. Als je er op klinkt krijg je een zielige pagina met 0 informatie.
Maakt een tamelijke “hete lucht” indruk…

Ben erg benieuwd wat er zo speciaal is.

Sustainable energy heeft een groot probleem. Maar al te vaak is de communicatie over groene projecten het terrein van marketingboys met veel te grote brillen, die helaas geen kaas hebben gegeten van techniek. Hierdoor krijg je natuurlijk de indruk dat het allemaal maar wat opgeklopte room is…

Beste fijnkonijn,
Met de door Van der Sijs Techniek ontwikkelde Intern Smart Grid wordt de stroom op een slimme manier verdeeld over de verschillende aangesloten auto’s.
Je kan kiezen of de aangesloten auto snel vol moet zijn of aan het eind van de dag.
Op deze wijze wordt de aansluiting van het Net/Zonnepanelen zo effectief mogelijk benut.
Doordat de laadstroom per aangesloten auto continue wordt gestuurd is er geen verzwaarde Net aansluiting nodig.
Dit dynamische systeem voorkomt overbelasting van de Netaansluiting/Hoofdzekeringen tijdens het laden van meerdere elektrische auto’s.

Supergoed nieuws, 167 stuks maar liefst, echt fantastisch! Weet iemand welke versie Model S er is gekozen?

(De hoofdruimte achterin vond ik niet overhouden, dus gelukkig dat de meeste klanten maar een klein stukje naar Amsterdam hoeven te rijden 🙂

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.