De fabrikant is van plan jaarlijks een groot aantal Tesla Model S’en te verkopen aan onze oosterburen.

Het doel is om vanaf 2015 jaarlijks maar liefst 10.000 Model S’en te verkopen, mede mogelijk gemaakt door de uitbreiding van het Supercharger netwerk in Duitsland.

CEO Elon Musk heeft vertrouwen in de Duitse consument, zeker omdat er voor deze markt extra aandacht aan de Model S wordt besteed in vorm van een high-speed tuning. Om de verwachte populariteit op te kunnen vangen, zullen de Tesla laadstations eind maart 2014 de helft van Duitsland bestrijken, en het hele land eind 2014. Tegen die tijd moeten er 25 Tesla dealers zijn geopend.

Hoewel 10.000 stuks een hoop is, vormt het slechts een klein deel van de Duitse automarkt. De verwachtingen zijn dat er dit jaar 2,9 tot 3 miljoen auto’s worden verkocht tegenover de 3,08 miljoen van 2012. De komende jaren zal het aantal rond de 3 miljoen auto’s blijven steken. (Via Reuters)


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Niet zo handig om nu juist de peilen op D te richten, die hebben een hoop merken te beschermen en weinig fiscale incentives voor de trotse duitsers om ze tot groener rijden over te halen, afgezien van die stads-tax voor minder schone fossiel-stokers.
Volgens mij zijn er betere landen om moeite voor te doen, noorwegen zweden finland denemarken willen allemaal voorop lopen en geven volgens mij ook heel veel subsidies weg aan electrische auto’s.
Ach respect voor die Elon, die houdt wel van een uitdaging 😉

@dutchneon: Je moet dat veeeeeeeeeeeeeeeel breder zien.
Duitsland moet mee en is groot en model S is zonder kortingen voor veel duitsers een optie. zie maar naar de bestellingen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.