Tesla Model 3
Om de accupakketten tegelijkertijd beter en goedkoper te maken. Want Tesla streeft nu eenmaal doorlopend naar verbetering.

Met de productieaantallen van accupakketten in Gigafactory 1 in de Verenigde Staten is weinig is. De capaciteit bedraagt een slordige 20 GWh per jaar en dat is meer dan iedere andere fabrikant levert. Maar dat betekent nog niet dat het tijd is om op de lauweren te rusten. Want uiteraard gaat de ontwikkeling door.

De laatste innovatie is het 2170 accucelformaat, een paar jaar terug gezamenlijk ontwikkeld door Tesla en Panasonic. Dit formaat wordt gebruikt in de accupakketten van de langverwachte Tesla Model 3. Nu blijkt dat er wordt gewerkt aan een nieuw formaat. Dat lijkt er vooral te komen om op termijn een echt betaalbare Tesla aan te kunnen bieden. De prijs van het accupakket oefent een niet te onderschatten invloed uit op de prijs van een elektrische auto.

Wanneer de accupakketten nieuwe stijl met succes zijn ontwikkeld en in productie kunnen worden genomen is nu nog niet duidelijk. Wel ziet topman Elon Musk de grens van $ 100 (€ 89) per kWh snel naderen. Het gaat de goede kant op. (Via: electrek.co)

Beeld: Tesla Model 3


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Dus een 100Kwh pakket kost dan 8900 euro dat vind ik geen groot bedrag op een Model S van meer dan 100.000 euro.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.