Pure luxe, of toch bittere noodzaak? Alles hangt samen met de strengheid van de winter.

Recent geproduceerde exemplaren van de Tesla Model 3 en Model Y beschikken over een verwarmde laadpoort. Dat kan een zeer noodzakelijke toevoeging zijn, weinig zal frustrerender zijn dan moeten opladen terwijl de laadklep met geen mogelijkheid open valt te krijgen.

Eerder nog werden kunstgrepen uitgehaald met de klimaatregeling om de laadpoort niet vast te laten vriezen. Inmiddels is er een verwarmde laadpoort, melding hiervan wordt gedaan in softwareupdate 2020.40. Er is gekozen voor de weinig verrassende benaming “Charge Port Inlet Heater”, de werking wordt als volgt beschreven:

Your car can now use the charge port inlet heater to help defrost the inside of the charge port. The charge port inlet heater can be activated in cold ambient temperatures by enabling preconditioning using the mobile app, activating the rear defrost button on the vehicle’s touchscreen, or preconditioning the vehicle using scheduled departure.

Na dit kleine euvel te hebben verholpen lijkt zowel de Tesla Model 3 als de Model Y de perfecte winterauto. Voorklimatisering zorgt nog voor vertrek voor een aangename binnentemperatuur en de algehele efficiënte van de auto draagt te allen tijde bij aan een aangenaam laag verbruik. (Via: electrek.co)

Beeld: Tesla’s bij de Supercharger


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.