Tesla Model S
Het is allemaal wat eenvoudiger gemaakt, omdat Tesla Model S P100D niet voor iedereen veelzeggend is.

De benamingen die zijn geïntroduceerd bij de Model 3 zullen voor alle Tesla’s worden gebruikt. Een Tesla Model 3 is er als Mid Range en als Long Range. Zonder verdere toevoegingen heeft de auto het kleinste accupakket, dat is aardig discreet. Ook zijn er Performance-uitvoeringen, wat bij de grotere Tesla’s traditiegetrouw werd afgekort tot P. Liefhebbers weten dan genoeg, met die Tesla’s kan in een luttel ogenblik veel snelheid worden gemaakt.

Bij alle Tesla’s valt de aanduiding verwijzend naar het aantal kilowatturen aan opslagcapaciteit weg. Auto’s die voorheen werden verkocht als 100D worden omgedoopt tot Extended Range, de overtreffende trap die duidt op het grootst mogelijke rijbereik. De snellere uitvoeringen heten Performance, dat wordt voluit geschreven. De Tesla Model S en Model X met het accupakket van 75 kWh zijn van de markt gehaald. De grote Tesla’s hebben altijd een accupakket van 100 kWh, maar daar komen wel uitvoeringen bij waarvan de accucapaciteit softwarematig is begrensd. Die heten eenvoudigweg Tesla Model S en Model X.

De aanschafprijs ligt dan uiteraard lager, in Amerika wordt $ 8.000 (€ 7.010) minder gerekend vergeleken met de Extended Range-uitvoeringen. Mocht meer rijbereik gewenst zijn, dan kan op afstand de volledige capaciteit worden vrijgegeven. Uiteraard nadat hiervoor is betaald.

Door minder variatie te bieden maakt Tesla de productie eenvoudiger, waardoor de marge op de auto’s hoger komt te liggen. (Via: teslarati.com)


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Nog meer marge

Wat voor punt wordt hier gemaakt? Geld verdienen lijkt me een goed recht van een autofabrikant. Zolang Tesla zich niet uit de markt prijst is er weinig aan de hand. De concurrentie in de vorm van de Jaguar i-Pace of Audi e-tron is geenszins het redelijke, betaalbare alternatief te noemen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.