Tesla Model S
Het is niet alles goud wat er blinkt.

Het is niet de bedoeling een compleet model af te schrijven vanwege problemen met een enkel exemplaar, maar kwaliteitsissues met de Tesla Model S steken steeds vaker de kop op. Consumer Reports heeft in een paar maanden tijd 16.000 kilometer op de teller van de elektrische sedan gezet tijdens hun duurtest; niet geheel zonder problemen. Het lastigste euvel was dat het grote aanraakscherm zichzelf uitschakelde, waardoor de toegang tot veel functies werd ontnomen. Daarnaast kwamen er krakende geluiden uit het dak en waren er problemen met de ontgrendeling van de voorste kofferbakruimte.

In het betrouwbaarheidsonderzoek dat Consumer Reports vorig jaar afnam bij 637 Model S-eigenaren, scoorde de elektrische sedan slechts gemiddeld. De non-profit uitgever voorspelt dan ook dat deze score omlaag blijft gaan, zeker nu hun exemplaar meerdere malen in de garage heeft gestaan voor vervangende onderdelen.

Ook Edmunds ondervond problemen met hun Model S duurtester. Hoewel zij erg te spreken waren over de rijervaring gedurende die 17 maanden, zou het fijn zijn geweest als de auto het gewoon iedere dag zou doen. Zij moesten in totaal zeven keer terug naar de garage voor onder andere het vervangen van de aandrijfeenheid (drie maal), een nieuw accupakket en meerdere resets van het centrale scherm.

Tesla CEO Elon Musk heeft vorige maand toegegeven dat de oudere Model S-modellen nog wel eens wat issues hebben. De reden hiervoor was dat zij “nog uit moesten zoeken hoe de Model S te bouwen, maar ik denk dat we alle problemen hebben opgelost voor de huidige productieauto’s”. Woordvoerster Liz Jarvis-Shean voegt hier nu aan toe: “Wij schenken veel aanacht aan het oplossen van potentiele problemen, zelfs als deze erg klein lijken of mogelijk problemen zullen veroorzaken in de toekomst. Net als iedere eigenaar profiteert Consumer Reports [en dus ook Edmunds] van de gemoedsrust geboden door de alomvattende Tesla garantie.” (Foto: dannybmw)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Die idioten van Edmunds hebben in totaal 4 aandrijflijnen geruinieerd. Vier !!!!
Dat is echt een nieuw record. Gefeliciteerd.

Alles kan kapot. Vraag Edmunds. Kan die gasten intussen niet meer serieus nemen.

Heb bij m’n eigen S85 één keertje de frunk niet goed kunnen sluiten. Dat was wel irritant geef ik toe. En ik heb in het begin 1 keer de main display moeten rebooten. Maar dat beschouw ik niet als storend.
De teller staat nu op rond de 28.000 km. Probleemlose auto so far (november 2013 geleverd).

Het is een hele nieuwe auto fabrikant. Geef die gasten een kans en brand niet alles gelijk tot op de bodem af als er één zuchtje wind staat. Riool pers…

De service van Tesla is overigens gigantisch goed. Ik voel me echt “klant” en niet “een portomonee-leeg-trek-object” zoals ik me bij Audi, VW en Ford voelde.

Kan niet meer dan heel tevreden zijn. Ze doen er echt alles aan om je goed te helpen en sparen kosten noch moeite. Wat zij doen heb ik echt nog nooit meegemaakt bij een auto fabrikant. Audi is nog de ergste (hun auto’s zijn wel héél goed moet ik zeggen).

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.