Eén nadeeltje voor huidige Tesla-rijders, het gaat om hardware-aanpassingen, dus verwacht niet dat de laadsnelheid als bij toverslag wordt verhoogd na een software-update.
Tesla Model S

In zekere zin is de Tesla Model 3 de beste auto van die het merk heeft te bieden. De aanschafprijs is te overzien, het prestatieniveau is hoog, het rijbereik is heel behoorlijk en de ev heeft de in Europa gangbare CCS-aansluiting om te kunnen snelladen.

De Tesla Model S en Model X maken gebruik van een Tesla-specifieke aansluiting. Opladen bij Tesla Superchargers gaat als vanzelfsprekend probleemloos, elders is voor snelladen een verloopstekker nodig. Een ander pijnpunt is de laadsnelheid, die bij grote Tesla’s, met ook nog eens grote accupakketten, lager ligt dan bij de Model 3. Hier komt verandering in. De laadsnelheid van de Model S en Model X is namelijk opgevoerd. Eerst was het 200 kW en het is 250 kW geworden, net als bij de Model 3. Enkele recente Tesla’s hebben intussen een softwareupate gekregen om deze hogere laadsnelheid te halen.

De reeds geleverde Tesla’s kunnen niet zomaar sneller laden. Slechts kortgeleden is de bekabeling van het laadcircuit dikker geworden, hittestress achterwege blijft. De consequentie is dat slechts nieuwe Tesla’s sneller kunnen opladen. (Via: electrek.co)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.