Tesla Model 3
Het gaat de goede kant op met de Tesla Model 3. Deze dagen doet het merk sowieso goede zaken.

In Nederland en daarbuiten. Het helpt dat de Tesla Model 3 eindelijk in ruime aantallen wordt geproduceerd. Daardoor is de kleinste sedan van Tesla zomaar een van de best verkochte auto’s van de Verenigde Staten. In het derde kwartaal van dit jaar heeft de Model 3 de vijfde positie behaald in de lijst met meest verkochte personenauto’s. Plaatsen één tot en met vier worden ingenomen door de Toyota Corolla, Toyota Camry, Honda Civic en Honda Accord. De eerstvolgende groene auto is de Toyota Prius op de negende plek. Premiumfabrikanten komen in de top 10 niet voor.

Er zijn in totaal 55.800 Tesla Model 3’s geleverd in het derde kwartaal. De Toyota Corolla, die de lijst aanvoert, is goed voor 85.400 stuks. Inmiddels is de Tesla Model 3 de verkooptopper van het merk, naar het schijnt wachten ongeveer 8.000 auto’s op aflevering. Maar eigenlijk worden alle modellen van Tesla prima verkocht.

Wel is er uiteraard behoefte aan betaalbare elektrische auto’s, niet iedereen bereid om diep in de buidel te tasten voor een nieuwe ev. De vraag der vragen blijft trouwens nog even openstaan; wanneer komt de Tesla Model 3 naar Europa? Het antwoord is 2019, hopelijk. (Via: bloomberg.com)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het lijkt alsof de moeilijke tijden van Tesla achter de rug zijn. Hopelijk blijft het ook zo…

Laat ik het daar volkomen mee eens zijn. Als alle onvolkomenheden en slordigheden bij de productie van de Tesla Model 3 zijn weggenomen, dan staat niets een enorm verkoopsucces in de weg. Het is enigszins afhankelijk van de prijs, maar dit kan een enorm succes worden op de zakelijke markt in Nederland.

Met de Tesla Model S en Model X heeft Tesla in ieder geval al ruim bewezen erg goede elektrische auto’s te bouwen. En dat met terugwerkende kracht. Voorgenoemd duo biedt betere specificaties dan wat de premium concurrentie pas nu of komend jaar aanbiedt.

Dat verdient erg veel respect. De manier waarop Tesla zich met zijn ev’s heeft weten te positioneren eveneens; luxe, snelle en aantrekkelijke auto’s in plaats van trage, lichtelijk onpraktische auto’s die er vooral zijn om een groen imago te cultiveren. En dan ook nog eens het laden ultiem gemakkelijk maken door overal en nergens Superchargers neer te zetten.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.