Kunnen we daarmee definitief stellen dat de winstgevendheid van Tesla nooit ofte nimmer te wensen overlaat? Dat is wel eens anders geweest.

Tesla is en blijft onverminderd populair. Dat is de korte samenvatting.

Iedereen wil een Tesla, andere autofabrikanten willen Tesla zijn. Nieuwe ev’s zijn in meer of mindere mate een nabootsing van een Tesla – grote schermen, stevig leunend op software, updaten zonder dealerbezoek, grote accupakketten voor een aanzienlijk rijbereik – of proberen op zijn minst beter te zijn dan hetgeen de Amerikaanse elektro-autobouwer aanbiedt.

Inmiddels is het tweede kwartaal afgesloten en weten we wat meer te vertellen over de cijfers die Tesla heeft weten te behalen. Er werd een winst geboekt van 104 miljoen dollar (89,8 miljoen euro) bij een omzet van ongeveer 6 miljard dollar (5,2 miljard euro). Min of meer gelijk aan het resultaat in het eerste kwartaal en een min van vijf procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Van de Tesla Model S en de Model X zijn in het afgelopen kwartaal 6.326 stuks geproduceerd en 10.614 stuks afgeleverd. Voor de Model 3 en Model Y geldt dat er in het afgelopen kwartaal 75.946 exemplaren zijn gebouwd en 80.277 eenheden zijn geleverd.

Het streven is om de productie verder te laten stijgen, om aan de hoge vraag te voldoen. Inmiddels heeft de productie het niveau voor de coronacrisis weer weten te bereiken. De productie van de Tesla Model Y komt op gang. Vanaf volgend jaar worden er ook Tesla’s in Europa geproduceerd. Ook is kostenbesparing een doel, wat hoofdzakelijk moet worden bereikt door efficiĆ«nter te werk te gaan. (Via: ecomento.de)


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.