Tesla & Jaguar
Er gaat wel erg veel geld doorheen bij de firma van Elon Musk.

Met dat geld worden niet uitsluitend auto’s gebouwd. Vele projecten worden opgestart. Dat heeft vooralsnog geleid tot een enorme merkwaarde; Tesla is bij zo ongeveer iedereen bekend en dat maakt het tot een sterk merk, het is zelfs meer waard dan Ford. Eén aandeeltje Tesla kost meer dan $ 300. Met de aandelenkoersen is het crescendo gegaan, maar is die groei eindig?

Wel volgens Adam Jonas, een vermaard autoanalist bij de bank Morgan Stanley. Tesla geeft erg veel geld uit, dit jaar naar verwachting $ 3,1 miljard. Het is verder de vraag of Tesla zijn positie als gamechanger van de auto-industrie kan behouden. Techbedrijven als Waymo (Google) en Apple zijn ook bezig met de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s. Hoewel dat in geval van laatstgenoemde inmiddels wat twijfelachtig is. De fabrikanten van premium auto’s zijn inmiddels ook wakker, en komen met eigen elektrische auto’s waarmee ze de aanval op Tesla inzetten.

Het is de Model 3 die voor Tesla het verschil gaan maken. De instap-Tesla moet zorgen voor de doorbraak van elektrisch rijden en geld in het laatje brengen om andere projecten te financieren. (via: automotivenews.com)

Foto: @crashingduke op Autojunk


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Citaat:
“Het is verder de vraag of Tesla zijn positie als gamechanger van de auto-industrie kan behouden”

Uiteindelijk misschien niet maar voorlopig is er niemand die ook maar in de buurt komt van wat Tesla presteert.
Bijna de hele (auto) industrie zit totaal vast, ze maken nog steeds wat ze altijd al maakten en liefst veranderen ze nooit iets, ja het kleurtje en een ander frontje.
Een enkeling heeft een goed idee, maar niemand in de bestaande industrie luistert er naar.

Tesla heeft goede ideeën en voert ze ook uit, en hoe. Ze zetten iedereen te kijk, ze doen wat anderen ook hadden kunnen doen maar waarvoor die te vast zaten.

Als men over 50 jaar terugkijkt zullen geschiedschijvers zeggen: “er zijn twee tijdperken in de autowereld, vóór Tesla en ná Tesla.”

Tesla vormt het kantelpunt naar een nieuwe toekomst waar de bestaande industrie niet aan wilde.
Ik hoop dat ze nog heel lang succesvol blijven.

Volgens mij staat deze bank er al geruime tijd om bekend om negatieve informatie en analyses over Tesla de wereld in te helpen.

De opmerking dat de premium merken niet stil zitten en met hun alternatieven komen slaat eigenlijk nergens op. Deze willen medio 2019 met hun alternatieven voor de model s komen, die dan al 7 jaar op de markt is. Net alsof Tesla geen ontwikkeling heeft gedaan in de afgelopen 7 jaar. Bovendien worden de premium merken straks ineens in een geheel ander segment beconcurreerd, namelijk met de model 3. En dan spreken we nog niet over het eigen supercharger netwerk, waar andere partijen tot op heden nog geen enkele stap in hebben gezet.
Don’t get me wrong, ik hoop van harte dat de andere partijen met fraaie ev’s komen. Maar ik ben bang dat er een aantal partijen flink om hun oren geslagen gaan worden, mits Tesla de model 3 op tijd op de markt weet te zetten, tegen een redelijke prijs en met goede kwaliteit.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.