Het zou kunnen leiden tot interessante synergieën tussen Tesla en traditionele autogrootmachten. Of het daadwerkelijk gaat gebeuren is een tweede.

Op het gebied van software en elektrische aandrijflijnen is Tesla heer en meester. Dat behoeft maar nauwelijks uitleg. Het interieur van iedere Tesla wordt gedomineerd door een groot scherm, dat prettig in de omgang is als het op de bediening van de gehele auto aankomt. Bovendien is het navigatiesysteem onovertroffen, het is onderhoudend over het accupercentage en plant stops bij de Supercharger in als het noodzakelijk is.

De Autopilot geldt als belofte. Tesla’s moeten nog voor het einde van het jaar volledig zelfrijdend zijn. Het is bovendien het plan van Tesla-baas Elon Musk om robottaxi’s in te gaan zetten. Hoe langer hoe meer draaien bedrijfsmodellen om het bieden van vervoer, in plaats van het bezit van een eigen auto.

Het is geen nieuwe informatie, maar Elon Musk heeft nogmaals benadrukt bereid te zijn om software te leveren aan de concurrentie. Hetzelfde geldt voor aandrijflijnen en accupakketten. Dit alles kan in licentie worden gedaan. Ook de Tesla Autopilot wordt nadrukkelijk niet uitgesloten.

Het kan een interessante keuze zijn voor autofabrikanten die wel graag willen, maar er niet geheel in slagen om een elektrische auto op de markt te zetten. Of traditionele autofabrikanten hun schroom overboord zetten is niettemin de vraag, wellicht wordt er liever een paar extra jaar in de ontwikkeling van ev’s gestoken. Tesla zal zijn techniek niet in de uitverkoop doen. (Via: teslarati.com)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.