Het streven is om beter om te kunnen gaan met een wegdek dat in een belabberde staat verkeerd. Is dit nuttig op het Nederlandse biljartlakengladde asfalt?
Tesla Autopilot

Tesla werkt onophoudelijk door om zijn auto’s zelfrijdend te maken, de Autopilot moet de chauffeur alle werk uit handen nemen. Dat levert een aardige paradox op, des te meer geld aan een auto wordt besteed, des te minder moeite het rijden kost. Comfortabel is het, dat is zeker.

Ondertussen is Tesla bezig met iets waarnaar de aandacht niet eerder is uitgegaan. De Autopilot moet binnenkort in staat zijn om (forse) kuilen te signaleren, zodat de auto deze zelfstandig kan ontwijken. Dat wordt gedaan met 3D labeling. In totaal acht camera’s zorgen ervoor dat tijdens het rijden 3D-beeld wordt gemaakt. Potentieel gevaarlijke situaties, maar ook zaken als verkeersborden en verkeerslichten worden gemarkeerd. Alles waardoor de auto niet eenvoudigweg een rechte lijn kan blijven volgen, moet worden gesignaleerd, zodat van de auto een juiste handelswijze mag worden verwacht

Momenteel wordt de Autopilot geheel herschreven, voor testdoeleinden zijn vele kilometers zijn in de shadow mode afgelegd. De volledig zelfrijdende Tesla is nabij, hoewel die belofte vaker lijkt te worden gedaan. (Via: electrek.co)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.