Fuji Heavy Industries Ltd. gaf gisteren de specificaties vrij van hun eerste hybride auto.

Subaru’s allereerste hybride auto, de XV (Crosstrek) Hybrid, werd afgelopen maart op de 2013 New York Auto Show geïntroduceerd. Het gebruik van een elektromotor en tractiebatterij zouden volgens de fabrikant geen invloed hebben op de “uitgesproken en aangename rijervaring”. De symmetrische vierwielaandrijving is behouden gebleven, en door het accupakket onder de kofferbak te plaatsen blijven het lage zwaartepunt en de goede gewichtsverdeling hetzelfde als in het model met benzinemotor.

De 2-liter viercilinder benzine boxermotor (FB) is voor het hybride systeem aangepast. Zo is er een lagere inwendige weerstand van de bewegende delen, en helpt het assistentiesysteem om het brandstofverbruik nog verder te verlagen. Dit zou uit moeten komen op 1 liter per 20 kilometer. De transmissie is speciaal voor de hybride auto ontwikkeld. Wel heeft Subaru deze gebaseerd op de Lineartronic continue variabele transmissie (cvt).

De Subaru hybride wordt in de zomer van dit jaar in Japan geïntroduceerd.


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Dus een Hollands bakkie in deze soebaaroe?

@norge: doel je op de CVT? Of waar doel je op?

@Crosscabouter: Ja ik bedoel de CVT, is dat nog steeds de Hollandse of wat anders?

@norge: CVT is volgens mij nog steeds een afgeleide van DAF, maar geen idee of DAF daar ook nog successierechten over betaald krijgt. Met dat laatste staat of valt je opmerking over het Hollandse denk ik zo 🙂

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.