Ionity-snellader
Er wordt brood gezien in snelladen langs de snelweg.

De oliereus gaat de elektrische rijder steeds beter bedienen. Shell heeft verleden jaar NewMotion overgenomen, een leverancier van laadpunten, en doet mee aan Ionity, een samenwerkingsverband voor snelladen. Dit betekent dus dat zowel regulier opladen als snelladen via Shell mogelijk is. Het aantal snelladers blijft groeien. David Bunch, hoofd consumentenverkoop bij Shell, zegt hieraan een bijdrage te leveren door ook bij de eigen tankstations snelladers te gaan plaatsen.

Dat gebeurt niet uitsluitend via het Ionity-samenwerkingsverband, maar ook in eigen beheer. En dat is lichtelijk nadelig voor eigenaars van elektrische auto’s die echt snel kunnen opladen. Waar bij een Ionity-snellader kan worden opgeladen met 350 kW, blijft het vermogen bij Shell beperkt tot 50 kW. Maar niettemin, tegen meer snelladers kan niemand een bezwaar hebben en er is voorlopig nog geen auto die daadwerkelijk aan een laadsnelheid van 350 kW komt. In 2025 moet de elektrische auto kunnen worden opgeladen bij 1.500 tankstations van Shell, in heel Europa. Dat is ongeveer twintig procent.

Bunch doet overigens geen uitspraken over de te verwachten inkomsten. In Noorwegen wordt geld verdiend aan snelladen, maar dat land kent dan ook een enorme ev-dichtheid. In andere landen lijkt het een kwestie van tijd te zijn, want onvermijdelijk worden er steeds meer volledig elektrische auto’s verkocht. (Via: detelegraaf.nl)

Beeld: Ionity-snellader


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.